KATEGORİLER
- En Yeniler
- Dünya Edebiyatı
- Türk Edebiyatı
- Tarih - Araştırma
- Anı - Biyografi
- Toplum ve Siyaset
- Kent Kültürü
- Yabancı Dilde Kitaplar
- Ev - Aile - Toplum
- Sağlık ve Kişisel Bakım
- Bitkiseverin Kitaplığı
- Beslenme ve Diyet
- Yemek ve Mutfak Kültürü
- Toplum ve Ekonomi
- İş ve Yönetim
- Sinema
- Müzik
- Fotoğraf
- Mimarlık
- Sanat Dizisi
- Taschen Temel Sanat Dizi
- Sanatçılar, Akımlar, Yapıtlar
- Uygulamalı Sanat Dizisi
- Felsefe - Bilim - Estetik
- Temel Eserler
- Toplumbilim - Kültür
- Sözlük - Dil
- Bilim ve Teknik
- Çeşitli Kitaplar
- İndirimli Kitaplar
- Kitap Gazetesi
- Okul Öncesi Kitapları
- Çocuklar İçin Kaynak Kitaplar
- Masal Kitapları
- Çocuklar İçin Klasikler
- Eğlenceli Serüvenler Dizisi
- Seçimler Dizisi
- İlk Gençlik Kitapları
- Çizgi Romanlar
- E-Kitap
- Sesli Kitap
- Dağıtımını Yaptığımız Ürünler
REMZİ'DE ÇOK SATANLAR
Indian Gypsies / Hindistan Çingeneleri
Hasan Cem Araptarlı
INDIAN GYPSIES/HİNDİSTAN ÇİNGENELERİ kitabı, ödüllü fotoğraf sanatçısı
Hasan Cem Araptarlı’nın ikinci büyük projesi.
Sanatçı, 2016 yılı Ekim ayında yayınlanan ilk kitabı WATER WORLD/SU DÜNYASI ile dünyanın önde gelen üç önemli fotoğraf yarışmasından birincilik dahil çeşitli ödüller kazanarak ses getirdi. Projeyle ilgili haberler, sanatçının internet sitesinde görebileceğiniz üzere basında geniş yer buldu.
INDIAN GYPSIES/HİNDİSTAN ÇİNGENELERİ projesi yaklaşık iki yıl sürdü. Sanatçı bu süre zarfında Hindistan’da, 100’ün üzerinde yerleşim birimini ziyaret etti, buralarda çingenelerin yaşamı üzerine detaylı çekimler gerçekleştirdi. Kervanlarıyla göçlere katıldı. Kitap, dünyada bu konu üzerine yapılmış tek ve en detaylı fotoğraf kitabı olma özelliğini taşıyor.
Kitaptan dokuz fotoğraf, sonuçları bu ay açıklanan, dünyanın en büyük fotoğraf yarışmalarından, INTERNATIONAL PHOTOGRAPHY AWARDS 2018’te ‘HONORABLE MENTION’ ödülü kazandı. Ayrıca sonuçları 2019 yılının ilk üç ayı içerisinde açıklanacak dört ayrı uluslararası yarışmada da adaylığı bulunuyor.
Sanatçı, iki sene büyük Hindistan’ın en ücra ve tehlikeli yerlerinde bu insanların hayatını takip etmesinin sebebini, projenin söylemek istediği sözü, sosyolojik derdini kitabın ön tarafında yer alan makalede şu şekilde açıklıyor:
“Peki neydi beni bu insanların dünyasını fotoğraflamak için tetikleyen şey? O günlerde kendime defalarca sorduğum bir soruydu bu…
Yarının amaçlarına uygun bir kurguyla sürdürmeyi esas aldığımız, hayallerimizi çürüten, her geçen gün daha da köleleşmemize sebep olan sentetik yaşamımızın karşısına; uyumsuz, tek aidiyeti ailesi ve özgürlüğüne olan, laftan sözden anlamayan bir insanın, verili kalıplara uymayan, anlaşılması zor serüvenini koymak sanırım.İdeal bir model olarak değil, fotoğraflara
bakacak olanlarla beraber düşünmek için… Özgürlük nedir? Kölelik nedir? Başkalarının şekillendirdiği bir hayatı itirazsız kabullenmek midir doğru olan yoksa tüm zorluklara ragmen nefes alabileceğin alanlarını teslim etmemek mi?”
www.hasancemaraptarli.com